مشاور ساخت و ساز

مشاور ساخت و ساز

مشاور ساخت و ساز

مشاور ساخت و ساز

مشاوره ساخت و ساز از جمله مواردی است که هرکس در زمان ساخت و ساز نیازمند دریافت آن است. بسیاری از کسانی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت میکنند، این موضوع برایشان اهمیت جدی دارد که بتوانند از یک مشاور خوب در زمینه ساخت و ساز مشاوره دریافت کنند.

از گذشته ها تا به امروز مسئله ساخت و ساز یک مسئله بسیار مهم تلقی میشد چرا که ساختمان ها به عنوان تنها سرپناه انسان این وظیفه را داشتند تا به خوبی محکم و مطمئن بمانند. اما همیشه این مسئله شدنی نبود و به همین دلیل هم بسیاری از ساختمان هایی که ساخته میشد، دچار ایرادات مختلف بود. این ایرادات را میتوان با تجربه کافی که در طول ساخت ساختمان های مختلف وجود دارد برطرف کرد اما همیشه این موضوع اهمیت داشت که این تجربه را از کجا و به چه شکل میتوان کسب کرد.

گروه معماری بام با بهره گیری از بهترین مهندسان عمران و معماری، بهترین مشاوره ساخت ساز در طراحی ویلا، نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، طراحی انواع مطب و کلینیک و تمامی پروژه های عمرانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ساخت و ساز اصولی زیرنظر بهترین متخصصین

بهرحال ساخت و ساز اصولی زیرنظر بهترین متخصصین که تجربه بسیار خوبی هم در زمینه ساخت و ساز ساختمان ها داشته اند میتوانست برای هر فردی که قصد ساخت ساختمان را دارد خوشایند باشد. بسیاری از کارفرمایان به دنبال مشاورانی هستند که بهترین تجربیات را در زمینه ساخت و ساز داشته باشند به این دلیل که کمک گرفتن از یک مشاور خوب در زمینه ساخت و ساز و مزایایی که برای کارفرما دارد را به خوبی میشناسند.

مشاور ساخت و ساز

مشاور ساخت و ساز

در این مقاله هم ما قصد داریم تا دقیقا به بررسی همین موضوع بپردازیم که از چه راهی میتوانیم ساخت و سازی مطمئن و اصولی داشته باشیم و از چه شرکت هایی با چه ویژگی هایی میتوانیم به عنوان بهترین مشاور ساخت و ساز کمک بگیریم. اگر شما هم به دنبال بهترین مشاور ساخت و ساز هستید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن بررسی این موارد، به شما بگوییم که:

  •  اهمیت ساخت و ساز اصولی
  • اصول مهم در ساخت و ساز
  • نقش تجربه در ساخت و ساز بهتر
  • نقش دانش فنی در ساخت و ساز اصولی
  • در یک پروژه ساخت و ساز چه افرادی دخیل هستند؟
  • شناخت نقش مهندس مشاور
  • نقش مهندس مشاور در مدیریت
  • نقش مهندس مشاور در مسائل فنی ساختمان
  • مشاوره ساخت و ساز
  • چرا باید حتما از یک مشاور ساخت و ساز کمک بگیریم
  • در چه مواردی میتوان از مشاوره ساخت و ساز کمک گرفت
  • آیا حتما باید در پروژه های بزرگ از مشاوره ساخت و ساز استفاده کنیم؟
  • برای دریافت مشاوره ساخت و ساز به کجا مراجعه کنیم؟
  • بهترین مشاوره ساخت و ساز
  • قیمت مشاوره ساخت و ساز
  • عوامل موثر بر قیمت مشاوره ساخت و ساز
  • تنظیم قرارداد مشاوره ساخت و ساز

 

 

اهمیت ساخت و ساز اصولی

ساخت و ساز یکی از مواردی بوده است که انسان در طول تاریخ حیات خود بر کره زمین به آن توجه ویژه ای داشته است. درواقع از ابتدای آغاز زمانی که انسان به ساخت و ساز پرداخته و به اهمیت داشتن یک سرپناه پی برده است تا به امروز تنها یک هدف را دنبال میکرده است و آن هم داشتن یک سرپناه محکم است. این موضوع هم اهمیت بسیاری دارد که بدانیم برای داشتن یک سرپناه درواقع چه اولویت هایی وجود دارد.

در حقیقت موارد فنی ساختمان بیشتر مورد اهمیت افراد و مهندسان قرار میگرفته است. به همین منظور هم به این مهم پی برده ایم که داشتن یک سرپناه اصولی اهمیت به مراتب بیشتری دارد تا داشتن صرفا یک سرپناه که به شکلی غیر اصولی ساخته شده باشد.

مشاور ساخت و ساز

 

معیارهای ساخت و ساز اصولی هم در طول مدت ها تغییرات بسیاری را تجربه کرده است

معیارهای ساخت و ساز اصولی هم در طول مدت ها تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. هربار که ما درگیر یک نوع از بلایای طبیعی یا عوامل مخرب انسانی میشویم، یک درس جدید در صنعت ساختمان سازه و در نهایت، یک قانون جدید در نظام مهندسی کشور ها ثبت میشود. این موضوع باعث شده است که ساختن یک سازه محکم درکنار مباحث علمی، درگیر نوعی آزمون و خطا باشد.

البته این مسئله از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری کرده به نوعی که شاید زلزله هایی که در گذشته میتوانست به شدت مخرب باشد، برای ما امروزه چندان مخرب نباشد و این به معنی کم شدن قدرت تخریب زلزله ها نیست بلکه نشان دهنده این است که ما به اصولی پی برده ایم که با رعایت آن ها میتوانیم یک سازه محکم داشته باشیم.

این موضوع همواره اهمیت بسیار زیادی برای سازندگان ساختمان ها و مهندسان داشته است چرا که آن ها باید در کنار توجه ویژه ای که به ساخت ساختمان هایی زیبا داشته اند، به این موضوع نیز باید توجه کنند که حتما ساختمان ها را با اصول فنی و با دانش تخصصی مهندسی و شناختی که نسبت به اصول آن دارند بسازند. به همین منظور هم اهمیت بسیاری دارد که اگر شما به ساخت و ساز میپردازید، حتما نسبت به اصول مهم در ساخت و ساز نیز آشنایی کافی داشته باشید و یا حداقل بصورت کلی آن ها را بدانید.

نقش تجربه در ساخت و ساز بهتر

اگر میخواهید ساخت و سازی اصولی و بهتر داشته باشید، باید اول از هرچیز نقش تجربه را در این ساخت و ساز مدنظر قرار بدهید. تجربه میتواند به شما نشان بدهد که در چه شرایطی انتظار ساخت و ساز با چه میزان مقاومتی را داشته باشید.

همانطور که میدانید بسیاری از زمین ها با داشتن بستر و جنس خاک متفاوت، نیازمند شکل خاصی از طراحی و امکانات برای ساخت و ساز هستند. به همین منظور هم باید حتما نسبت به نوع طراحی سازه و ساخت و ساز در چنین مواردی را مدنظر قرار بدهید. اما نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که این مسئله تنها با شناخت تئوری چگونگی ساخت و ساز در چنین بستر هایی مشخص نمیشود بلکه باید این موضوع را با تجربه آمیخته کرده و بعد بصورت عملی به کار بگیریم.

مهندسانی که تجربه بیشتری داشته باشند میتوانند در امر ساخت و ساز هم نقشی مهم داشته باشند.

قطعا مهندسانی که تجربه بیشتری داشته باشند میتوانند در امر ساخت و ساز هم نقشی مهم داشته باشند. مهندسان و مشاوران با تجربه تاثیر زیادی در ساخت و ساز اصولی دارند چرا که این افراد در طول پروژه های مختلف با ریسک ها و خطراتی که ممکن است برای ساخت و ساز در هر مرحله ایجاد شود آشنایی کامل دارند. داشتن آشنایی کامل نسبت به ریسک ها و خطرات هر پروژه میتواند به شما یک دید باز بدهد که بدانید دقیقا در چه شرایطی از پروژه قرار دارید و در این شرایط باید به چه نکاتی توجه بیشتری نشان بدهید.

در نهایت چنین دانشی میتواند به شما این امکان را بدهد که ساخت و سازی به مراتب اصولی تر داشته باشید که این ساخت و ساز از هرنظر محکم و البته زیبا طراحی خواهد شد. بسیاری از کارفرمایان هم به این مسئله اهمیت ویژه ای میدهند که از افراد با تجربه در فرآیند ساخت و ساز خود کمک بگیرند چرا که اهمیت داشتن تجربه کاری را در فرآیند ساخت و ساز میدانند و این موضوعی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت که دانش تئوری زمانی میتواند در صنعت ساخت و ساز موثر عمل کند که تجربه هم با آن همراه باشد.

نقش دانش فنی در ساخت و ساز اصولی

دانش فنی هم همانطور که گفتیم، نقش بسیار مهمی در این مسئله دارد که چگونه ساختمانی اصولی ساخته شده داشته باشیم. امروزه دنیا درحال رشد عجیبی در زمینه ساختمان سازی است. اصلا نمیتوان گفت که سازه ها و ساختمان ها و حتی فرآیند های ساخت و ساز امروزی میتواند با ده یا پانزده سال پیش قابل مقایسه باشد.

بسیاری از افرادی که مدت های طولانی در امر ساخت و ساز فعالیت کرده اند و فعالیت آن ها تا به امروز نیز ادامه داشته است به این اصل پی برده اند که ساخت و ساز اصولی در طول زمان به شدت دستخوش تغییر شده است

مصالح ساختمانی مختلف، سیستم های ساختمانی مختلف، اضافه شدن عناصر جور وا جور به سبک های مختلف طراحی و درنهایت، استفاده از ابزار ها و تکنیک های جدید باعث میشود که عملا نوع ساخت و ساز یک ساختمان به کلی تغییر کند.

به همین منظور هم، بسیاری از افرادی که در این زمینه ها فعالیت میکنند، به این موضوع پی میبرند که لازم است درکنار تجربه ای که در طول سال ها همراهی با پروژه های مختلف کسب کرده اند، به داشتن علم کافی نسبت به سازه های مختلف و ساختمان سازی به شیوه های نوین نیز دست پیدا کنند.

مشاور ساخت و ساز

داشتن دانش مدیریتی

قطعا داشتن دانش مدیریتی و یا تجربه مدیریت پروژه های مختلف میتواند به شما این امکان را بدهد که نقش افراد مختلف را در پروژه بدانید. اما در هر صورت لازم است که حتی برای یک براورد اولیه هم شده، نقش های دخیل در پروژه را بشناسیم.

در مرحله اول، تیم فنی و یا دفتر فنی به عنوان طراحان و مهندسان اصلی پروژه حضور دارند. دفتر فنی میتواند بسته به نوع پروژه، پرسنل زیاد یا کمی درخود داشته باشد اما بهرحال، دفتر فنی یک پروژه ساختمان سازی متشکل از مدیر پروژه، کارشناس کنترل پروژه، مهندس مشاور معماری، مهندس مشاور سازه، مهندس مشاوره برق و تاسیسات و… باشد. از طرفی هم در بخش کارگاه سرپرست کارگاه و سر کارگران و کارگران فنی و عادی حضور دارند. به همین ترتیب نیز در بعضی از بخش های مدیریتی، هیئت مدیره شامل مدیر عامل و ذی نفعان بر پروژه در ابعادی دیگر نظارت دارند.

کلمه کلیدی خود را وارد کنید